Bekijk onze mobiele pagina

FAQ corona

Veelgestelde vragen onze bezorging tijdens de corona crisis

 

Ik wil graag mijn bestelling ontvangen, maar alleen als de bezorger het voor de deur zet, kan dat?

Ja, dat gebeurd nu sowieso al. De bezorger zet de bestelling voor de deur, belt bij u aan en wacht op gepaste afstand (indien mogelijk minimaal 2 meter) tot u de bestelling hebt binnengehaald en stapt daarna weer in de bus. 

Ik wil mijn bestelling graag ontvangen, maar ik heb ziekteverschijnselen als: koorts, hoesten en/of kortademigheid, kan dat dan wel?

Ja, dat kan zeker. U dient dan wel zo spoedig mogelijk contact op te nemen met ons Callcenter. Zij informeren de bezorger, zodat hij/zij zich extra goed aan de veiligheidsmaatregelen kan houden. De bezorger zet de bestelling voor de deur, belt bij u aan en wacht op gepaste afstand (minimaal 2 meter) tot u de bestelling hebt binnengehaald en stapt daarna weer in de bus.
Contactgegevens Callcenter: T 0031793634162 E menkenaanhuis@leenmenken.nl

Ik wil mijn bestelling graag ontvangen, maar ik heb het corona virus, kan dat dan wel?

Ja, dat kan zeker. U dient dan wel zo spoedig mogelijk contact op te nemen met ons Callcenter. Zij informeren de bezorger, zodat hij/zij zich extra goed aan de veiligheidsmaatregelen kan houden. De bezorger zet de bestelling voor de deur, belt bij u aan en wacht op gepaste afstand (minimaal 2 meter) tot u de bestelling hebt binnengehaald en stapt daarna weer in de bus. 
Contactgegevens Callcenter: T 0031793634162 E menkenaanhuis@leenmenken.nl

Gezien de omstandigheden met het corona virus wil ik mijn bestelling annuleren, kan dat?

Hiervoor dient u contact op te nemen met de leverancier waarbij u de bestelling geplaatst hebt.

Hoe gaat de bezorger met mijn bestelling om?

De bezorgers hebben een aantal instructies gekregen; zo wassen zij regelmatig hun handen, desinfecteren hun handen tijdens het bezorgen en mogen niet aan het werk als zij zich niet lekker voelen. Daarnaast mag u geen handtekening meer op de tablet plaatsen, dit neemt de bezorger (tijdelijk) voor zijn rekening. Verder volgen wij de RIVM richtlijnen.

Hoe overhandigt de bezorger mijn bestelling?

De bezorger zet de bestelling op de grond, belt bij u aan en houdt een gepaste afstand (indien mogelijk minimaal 2 meter). Wanneer u open doet vraagt de bezorger naar uw naam welke hij/zij invult op de tablet. Vervolgens tekent de bezorger zelf voor ontvangst en stapt daarna weer in de bus. 

Draagt de bezorger een mondkapje?

Nee, het RIVM stelt een mondkapje alleen verplicht in het OV en de speciale medische mondkapjes worden geadviseerd voor medisch personeel.
Onze bezorger houdt gepaste afstand en rijdt alleen in de bus waardoor een mondkapje niet noodzakelijk is.

Draagt de bezorger handschoenen?

Nee, de bezorger tekent zelf op de tablet voor ontvangst en plaatst de bestelling op de grond, waardoor er nooit direct handcontact met de bezorger zal zijn. We houden uiteraard de richtlijnen van het RIVM hieorver in de gaten:

Was je handen 20 seconden lang met water en zeep, daarna handen goed drogen. Doe dit voordat je naar buiten gaat, als je weer thuis komt, als je je neus hebt gesnoten, natuurlijk voor het eten en nadat je naar de wc bent geweest. Hoest of nies in je elleboog en kom zo min mogelijk aan je gezicht. Wanneer je dit doet dan is het niet nodig om handschoenen te dragen in openbare ruimtes. Handschoenen dragen voegt niets toe. Sommige mensen moeten voor hun werk zo vaak hun handen wassen waardoor hun handen kapot gaan. Ter bescherming van de huid door het vaak wassen, zou het dragen van wegwerphandschoenen wel zin hebben. (RIVM)

Kan er via de verpakking van mijn bestelling overdracht plaats vinden van het coronavirus?

De kans is klein dat je ziek wordt als je bijvoorbeeld in een winkel of bij iemand op bezoek spullen of oppervlakken aanraakt of vastpakt. Door niet met je met de handen in het gezicht te komen en regelmatig goed de handen te wassen voorkom je dat je ziek wordt. Was meteen je handen na het aanraken van oppervlakken of spullen van iemand die (mogelijk) COVID-19 heeft. (RIVM)

Moet ik mijn handtekening nog zetten op de tablet?

Nee, dat mag (tijdelijk) ook niet meer. De bezorger neemt dit voor zijn rekening. De bezorger vraagt wel naar uw naam, welke hij/zij invult op de tablet.

Moet ik mijn handtekening nog zetten op de pakbon?

Nee, dat mag (tijdelijk) ook niet meer. De bezorger neemt dit voor zijn rekening. Hij overhandigt een kopie van de vrachtbrief.

 

Meer vragen over het coronavirus? Op de site van het RIVM vindt u meer informatie, klik hier.